Wróć do strony głównej

Auta to My

Otwórz maskę swojego samochodu. Z pewnością od razu dostrzeżesz logo jego producenta. Ale jeśli przyjrzysz się lepiej, na pewno zauważysz też inne nazwy i znaki towarowe. A to dlatego, że 80 proc. elementów z których składają się współczesne auta, produkowanych jest przez niezależnych producentów. Zaledwie 20 proc. pro­dukują same koncerny i są to głównie elementy konstrukcyjne.
80-20

W fabrykach niezależnych producentów powstają najważniejsze i najbardziej skomplikowane technologicznie elementy samochodów. To właśnie producenci części są kołem zamachowym postępu w motoryzacji. Konstruują nowe typy lamp, układów hamulcowych, czy systemy wspomagające kierowcę i dbające o jego bezpieczeństwo. Jest to możliwe dzięki specjalizacji tych firm i wielkiemu doświadczeniu.

W branży nazywa się ich niezależnymi producentami (IAM), bo dostarczają swoje produkty różnym koncernom samochodowym, a jednocześnie oferują takie same produkty na rynku wtórnym we własnym opakowaniu, bez logo producenta samochodu. Wiele z tych firm jest obecnych w Polsce i ma tu swoje zakłady produkcyjne, a ich produkty dostępne są dla klientów indywidualnych i niezależnych mechaników dzięki sieci niezależnych dystrybutorów.

Przykładowe firmy
Dzięki temu każdy właściciel samochodu może poza autoryzowanym serwisem, kupić części które są dedykowane do jego pojazdu. Także takie same jak te, które dostępne są w autoryzowanych serwisach. Inna będzie ich cena i pudełko.
Wróć na gorę strony